Zastanawiasz się, jak zacząć eksportować swoje produkty lub usługi? Szukasz praktycznych wskazówek, które pomogą Ci rozwinąć działalność na rynkach zagranicznych? Weź udział w spotkaniu „Start do eksportu dla sektora MŚP”.

Spotkanie odbędzie się 18 października w Olsztynie. Skierowane jest do małych i średnich przedsiębiorstw z województwa warmińsko-mazurskiego. To wydarzenie, które dostarczy kluczowych informacji o korzyściach eksportu, ale pozwoli też na aktywny udział w praktycznych warsztatach, które pomogą przygotować firmę do ekspansji międzynarodowej.

Eksport jest szansą na dynamiczny rozwój każdej firmy, a to spotkanie pomoże dokładnie zrozumieć, jak wykorzystać tę możliwość. Spotkanie ma charakter informacyjno-warsztatowy, co oznacza, że jest nie tylko szansą na poznanie teoretycznych aspektów eksportu, ale również okazją do pracy nad konkretnymi zagadnieniami dotyczącymi firmy i potencjalnych rynków eksportowych.

Agenda spotkania:

Część informacyjna:

  • Bezpośrednie korzyści osiągane przez eksportera. Czy warto eksportować? – analiza na przykładzie MŚP;
  • Modele wprowadzania produktu na rynki międzynarodowy – omówienie zalet i wad oraz charakterystyki poszczególnych modeli w odniesieniu do MŚP;
  • Marketing na rynkach zagranicznych – z uwzględnieniem reklamy, Public Relations w eksporcie, personelu sprzedażowego, uczestnictwa w targach międzynarodowych;
  • Narzędzia eksportera – szczegółowe omówienie funkcjonalności bazy danych Access2Markets;
  • Sposoby finansowania działań eksportowych –możliwości pozyskiwania dofinansowań;

Część warsztatowa:

  • omówienie profilu działalności firm/firmy pod kątem możliwości eksportowych;
  • w nawiązaniu do produktu lub usługi eksportowej udzielenie wstępnych informacji odnośnie norm/wymagań/warunków eksportowych do kraju wskazanego przez przedsiębiorcę jako rynku docelowego; wskazanie dalszych źródeł informacji;
    ogólne omówienie dotychczasowej działalności eksportowej danej firmy, ze szczególnym uwzględnieniem działań marketingowych;

Liczba miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń. Po zakończeniu rekrutacji, organizator poinformuje uczestników o tym, czy zostali zakwalifikowani do udziału.

Ważne informacje:

  • Miejsce: Hotel Hampton by Hilton, Olsztyn
  • Data: 18.10.2024 r.
  • Godzina: 8:30 – 16:00
  • Termin zgłoszeń: do 10.10.2024 r.
  • Dojazd na własny koszt

Link do formularza rejestracyjnego znajduje się na stronie www.invest.warmia.mazury.pl.